A+ A A-

Projekty edukacyjne 2021/2022

W roku szkolnym 2021/2022 i dzięki współfinansowaniu z Biura Edukacji m.st. Warszawy Fundacja Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii realizuje w warszawskich szkołach podstawowych projekty:

jasne ciemne wieki 2

 

JASNE CIEMNE WIEKI to projekt kierowany do uczniów klas 5 - 8 warszawskich szkół podstawowych. Obejmuje siedem 45 minutowych lekcji e-learningowych. Raz w miesiącu ukazywać się będzie jedna (począwszy od października).

Zapisy odbywają sie drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 

warszawo

WARSZAWO, POZNAJMY SIĘ to trzyetapowy projekt mający  na  celu  rozwijanie  kompetencji naukowych oraz promocję nauk humanistycznych, w tym szczególnie historii. Projekt jest kierowany do uczniów klas 3 warszawskich szkół podstawowych.

Każda klasa zgłoszona przez szkołę do projektu, przechodzi przez trzy ścieżki edukacyjne: odkrywam – tworzę – wiem, biorąc udział w warsztatach, tworząc własny projekt badawczy, a na koniec sprawdzając swoją wiedze przez udział w quizie.

 

 

z wizyta u książąt2

Z WIZYTĄ U KSIĄŻĄT MAZOWIECKICH - w ramach w każdej klasie odbędzie się 6 warsztatów 45 minutowych. Tematyka warsztatów ukaże historię Warszawy w ujęciu lokalnym, nie tylko jako stolicę Polski ale przede wszystkim jako stolicę Mazowsza.
Uczniowie podczas zajęć stworzą swoją własna grę planszową. Powstanie plansza, postacie (książę,
księżniczka, król, królowa), karty z pytaniami i zadaniami, instrukcja.

Projekt skierowany jest do klas 1 i 2 warszawskich szkół podstawowych.

 


DUCH POLECA:

Historia naturalna  logo3

HISTORIA NATURALNA W SOBOTY – Cykl 7 zajęć, w ramach których prześledzimy historię przyrodoznawstwa od starożytności do XIX wieku. Uczestnicy wezmą udział w czterech warsztatach na temat odkryć naukowych dotyczących świata zwierząt (i nie tylko!) oraz trzech wyprawach do warszawskich muzeów, w których tropić będziemy najniezwyklejsze stworzenia, takie jak jednorożce, mamuty czy dinozaury!
W ramach cyklu uczestnicy poznają najciekawsze teksty źródłowe z różnych epok, w tym fragmenty traktatów przyrodniczych, listy uczonych czy dzienniki odkrywców, ilustracje przyrodnicze oraz wspaniałe dzieła sztuki.
W ramach zajęć dowiecie się:
a.    Co o zwierzętach sądził Arystoteles
b.    Jak przyrodę przedstawiali artyści przed wiekami
c.    Dlaczego dawne obrazy zamieszkują zwierzęta rzeczywiste i potwory
d.    Jak powstają kolekcje naturaliów
e.    Co znajdziemy w renesansowych traktatach o zwierzętach
f.    Czym jest taksonomia
g.    Jak Humboldt i Darwin badali przyrodę

Zapisy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

HISTORIA NATURALNA W SZKOŁACH  - cykl 4 spotkań, które nasz wykładowca poprowadzi w zgłaszającyh się szkołach.

Dlaczego 500 lat temu Europejczycy wyobrażali sobie świat jako zamieszkiwany przez legendarne jednorożce, mityczne harpie i syreny, czy straszne morskie potwory? Jak to możliwe, że przez wieki, stworzenia te sąsiadowały z jeleniami czy psami w encyklopediach przyrodniczych? Jakie odkrycia doprowadziły do powstania współczesnej biologii? Na te i wiele innych pytań odpowiemy w ramach oferowanego cyklu edukacyjnego. Podczas każdych spośród czterech zajęć warsztatowych prześledzimy historię poznawania przyrody od starożytnych fantastycznych opisów świata, po teorię ewolucji Karola Darwina.
W ramach zajęć dowiecie się:

a.  Z czego składa się żyrafa i gdzie żyją jednorożce, czyli jak wyobrażano sobie zwierzęta w starożytności
b. Co znaczy słoń oraz gdzie żyją ludzie z psimi głowami, czyli o wiedzy ze średniowiecznych bestiariuszy
c. Czy wszystkie zwierzęta żyjące w wodzie są rybami, czyli przegląd renesansowych historii naturalnych
d. Kiedy i dlaczego przestano wierzyć w legendarne zwierzęta, czyli o powstaniu nauk przyrodniczych.

O wzięciu udziału klasy w projekcie decyduje dostępność miejsc. Prosimy o nadsyłanie formularza zgłoszeniowego na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Projekt HISTORIA NATURALNA REALIZOWANY JEST PRZEZ FUNDACJĘ NAUK ŚCISŁYCH.

 

UWAGA! Jeśli dojdzie do zamknięcia szkół wszystkie zajęcia udostępniane będąw formie zdalnej po wcześniejszych umówieniu terminu z poszczególną klasą.

 

 


syrenka

..__