A+ A A-

Projekty edukacyjne 2024/2025

 W roku szkolnym 2024/2025 Fundacja Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii realizuje następujące projekty współfinansowane przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy:

W OGNIU I ODBUDOWIE

 

Rok szkolny 2024/2025 jest rokiem szczególnym, pełnym ważnych a jednocześnie bolesnych rocznic. Mija 80 lat od wybuchu i upadku Powstania Warszawskiego, 75 lat od wybuchu II wojny światowej oraz 80 lat od jej zakończenia i rozpoczęcia odbudowy stolicy. Są to wydarzenia, które bardzo mocno wpłynęły na Warszawę i na to, jak obecnie wygląda. Zależy nam na tym, żeby młodzi Warszawiacy mieli tę świadomość. Dlatego proponujemy warszawskim uczniom z klas 2-4 udział w dwóch ciekawych projektach edukacyjnych o wspomnianej tematyce. Są to: pokój zagadek i gra historyczna.
WAŻNE INFORMACJE:
1. Projekt jest współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawę, zajęcia są bezpłatne.
2. Pokój zagadek (90 minut) - ALARM DLA MIASTA WARSZAWY! – odbędzie się w centrum Warszawy (metro Świętokrzyska), w dwóch lokalizacjach – w budynku PASTy (ul. Zielna 39) oraz w Centralnym Przystanku Historia IPN (ul. Marszałkowska 107). Lokalizację przydzielamy w miarę dostępnych miejsc. Nie zapewniamy transportu – dojazd na miejsce we własnym zakresie.
3. Gra JAK FENIKS Z POPIOŁÓW (90 minut) - odbywa się w szkole, w klasie.
4. Każda klasa może wziąć udział w jednym, wybranym wydarzeniu, lub w obu.
5. Do pokoju zagadek zapraszamy klasy, które NIE BRAŁY UDZIAŁU w naszych zajęciach w budynku PASTy w zeszłym roku szkolnym.
6. Grę możemy zrealizować tylko w szkołach, które zgłoszą PRZYNAJMNIEJ DWIE KLASY, nie przyjeżdżamy do szkoły aby poprowadzić jedną grę jednego dnia.
7. Na każde z wydarzeń należy nadesłać osobne zgłoszenie.

alarm dla miasta warszawy   

 

Alarm dla miasta Warszawy! to zajęcia o tematyce związanej z wojenną historią Warszawy oraz rolą, jaką w tej historii odegrał budynek PASTy. Rozwiązując zadania dzieci poznają okoliczności wybuchu II wojny światowej, realia życia pod okupacją, przyczyny wybuchu i skutki Powstania Warszawskiego.
Klasy zapraszamy do pokoju, w którym spędzą 90 minut (45 minut rozwiązywania zagadek i 45 minut zajęć wykładowo - warsztatowych, obie części nie będą następować jedna po drugiej, będą się wzajemnie przeplatać).
Głównym punktem pokoju będą duże pudła zamknięte na szyfrowe kłódki. Zadaniem dzieci będzie złamanie szyfru do każdej z nich. Wskazówki dotyczące każdej kłódki będą miały charakter wieloetapowej łamigłówki. Będą miały okazję wykazać się umiejętnością rozwiązywania zagadek, sprytem, dedukcją. Z uwagi na fakt, że spotkanie zakłada pracę w grupie, uczniowie poznają się lepiej i zintegrują. Wyjdą z głowami pełnymi nowej wiedzy ale również poczuciem relaksu i ciekawie spędzonego czasu.
Pokój zagadek odbywa się w dwóch lokalizacjach – w budynku PASTy (ul. Zielna 39) lub Centralnym Przystanku Historia IPN (ul. Marszałkowska 107). Na życzenie szkoły, przy przynajmniej dwóch chętnych klasach może odbyć się również w szkole.

FORMULARZ ZAPISOWY

jak feniks

Gra historyczna JAK FENIKS Z POPIOŁÓW obejmuje swoją tematyką zagadnienia związane z odbudową miasta. Celem graczy jest zmienić martwe gruzowisko w tętniące życiem miasto. Gracze muszą sprawić, by obrócone w gruzy miasto powstało jak feniks z popiołów. Podczas zajęć dzieci poznają zasady funkcjonowania współczesnego miasta, historię Warszawy, w tym w szczególności – zniszczeń wojennych i powojennej odbudowy. Poznają zasady, którymi muszą się kierować architekci podczas projektowania miasta.
Klasa zostanie podzielona na grupy, z których każda będzie odbudowywać dzielnicę. W ramach grupy uczniowie będą musieli ustalić ilu ludzi wysłać do odgruzowania, ilu do budowy nowych budynków, domów, kamienic, szkół i szpitali. Część z nich da zasoby potrzebne do budowy (ludzkie, mieszkańcy dołączający do budowy i materiały budowlane – np. składy). Część będzie chronić przed nieszczęściami – straż pożarna, szpital, milicja. Ale najważniejsze będą te dające prestiż – bank, szkoła, kino, domy kultury, parki. Drużyny muszą tak zarządzać swoją budową, aby ich dzielnica była możliwie funkcjonalna, odporna na przeciwności losu i prestiżowa.
Gra odbywa się w szkole, w klasie lekcyjnej. Uwaga! Gra trwa 90 minut i nie ma możliwości zmiany sali w trakcie. Wybrana przez szkołę sala musi być dostępna przez dwie lekcje.

BRAK MIEJSC NA GRĘ HISTORYCZNĄ

 FORMULARZ ZAPISOWY

 

Więcej informacji:
MAIL:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
TEL: 692 981 439

 

 

SYRENKA NOWA

 

 

zrealizowane projekty

..__