A+ A A-

Audycje historyczne dla dzieci

Zapisy na Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii 2

DUCH to częsty gość w Polskim Radiu.

Nie ma co się dziwić, bo na Dziecięcym Uniwersytecie Ciekawej Historii wykładają prawdziwi pasjonaci i miłośnicy historii. Swoją pasją i wiedzą lubimy dzielić się
z innymi, a ciężko znaleźć na to lepsze miejsce niż audycje historyczne - których możecie słuchać w każdą sobotę na antenie Polskiego Radia Dzieciom.

Poniżej przygotowaliśmy dla Was wszystkie audycje, w których gościem był DUCH. Zapraszamy do słuchania, bo naprawdę warto!

 

Formularz zgłoszeniowy 1

 

Zapraszamy do wysłuchania audycji historycznych przygotowanych przez Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii i Polskie Radio Dzieciom.

W cyklu "Poczet królów i książąt polskich" przedstawiamy sylwetki wybranych władców naszego kraju. Historie są opowiadane w ciekawy sposób, tak aby zachęcić młodych słuchaczy do zainteresowania się tymi ważnymi postaciami. Dzięki audycjom słuchacze dowiedzą się najważniejszych informacji o danym władcy i poznają tło historyczne jego rządów. 

Nagrania można znaleźć na stronie Polskiego Radia Dzieciom:

Mieszko I - słuchaj audycji

Bolesław Chrobry - słuchaj audycji 

Mieszko II - słuchaj audycji

Kazimierz Odnowiciel - słuchaj audycji

Bolesław Śmiały - słuchaj audycji

Władysław Herman i Zbigniew - słuchaj audycji

Bolesław Krzywousty - część I: słuchaj audycjiczęść II: słuchaj audycji

Władysław Wygnaniec - słuchaj audycji

Bolesław Kędzierzawy - słuchaj audycji

Mieszko III Stary - słuchaj audycji

Henryk Sandomierski i Kazimierz Sprawiedliwy - słuchaj audycji

Henryk Brodaty i Henryk Pobożny - słuchaj audycji

Konrad Mazowiecki - słuchaj audycji

2

      

Starożytna Sparta: 

Leonidas pomnik

Posłuchaj historii o jednym z najważniejszych miast starożytnej Grecji. Kim byli spartiaci, periojkowie i heloci? Kto wygrał wojnę peloponeską i jak udało się zatrzymać Persów w termopilskim wąwozie?

Słuchaj audycji   

Habsburgowie:     

Habsburgowie 

Poznaj najbardziej wpływową dynastię w dziejach Europy. Rodzina austriackich książąt wywarła ogromny wpływ na losy starego kontynentu. Przekonaj się, w jaki sposób mały austriacki ród osiągnął swój sukces. 

Słuchaj audycji     

Starożytne Ateny:   

Ateny Klenze     

Skąd się wzięła nazwa miasta? Czemu to właśnie w nim tak wspaniale rozwijała się filozofia i demokracja? Kiedy Ateny utraciły swoje znaczenie i dlaczego już nigdy go nie odzyskały?

Słuchaj audycji  

Zygmuny III Waza

zygmunt III waza

Jak to się stało, że szwedzki królewicz został królem Polski?  Dlaczego przeniósł stolicę z Krakowa do Warszawy? Czemu nie lubiano go w Szwecji oraz kto postawił słynną kolumnę Zygmunta na placu starego miasta w Warszawie?

Słuchaj audycji

 

 

Książka pod patronatem DUCHa

Kosmos 810x450 01

Z dumą informujemy, że książka:

"Kosmos. To, o czym dorośli Ci nie mówią"

od wydawnictwa Publicat, została objęta patronatem 

Dziecięcego Uniwersytetu Ciekawej Historii. 

Książka ta to fascynująca historia kosmosu, czarnych dziur, planet, ciemnej materii i czerwonych karłów, opowiedziana w prosty i zabawny sposób, zrozumiały dla każdego (od 9 do 113 lat). Dowiecie się nie tylko tego czym jest kosmos, ale także poznacie historię jego "zdobywania" przez dzielnych kosmonautów.

Mamy nadzieję, że lektura wciągnie Was z siłą czarnej dziury, poznane fakty oświecą jak wybuch supernowej, a Wasza ciekawość i chęć zdobywania wiedzy będzie tak duża jak wszechświat! :) 

Premiera już 3.04.2019

Więcej informacji znajdziecie na stronie wydawcy. 

publicat publicat logo v4

DUCH poleca! 

Skąd się wziął wszechświat i jak to możliwe, że z niczego? Co się tak naprawdę wydarzyło 14 miliardów lat temu? Dlaczego kosmos wygląda tak jak wygląda? Co to jest kosmiczna materia, z czego się składa i czemu praktycznie jej nie ma? Do czego mogą przydać się gluony, a do czego kwarki? Jak się robi galaktyki? Czy wszechświat kiedyś się skończy i co wtedy z nami będzie? „Kosmos to lekko napisana i świetnie zilustrowana podróż przez wszechświat – od Wielkiego Wybuchu i podstaw fizyki aż po życie codzienne gwiazd i planet. W przeciwieństwie do wielu tego typu książek ta traktuje młodych Czytelników naprawdę poważnie. Autorzy przedstawili w niej również takie >>zaawansowane<< zagadnienia, jak powłoki elektronowe, powstawanie galaktyk eliptycznych czy mechanizm uwalniania energii jądrowej w Słońcu. Co istotne, są one przy tym naprawdę wytłumaczone – cierpliwie i mądrze. Polecam z całego serca!”. Łukasz Lamża

Zapisy test 2

Zapisy na zajęcia Dziecięcego Uniwersytetu Ciekawej Historii na rok akademicki 2019/20 rozpoczynają się 15 maja 2019. Odbywają się  elektronicznie, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego:

FORMULARZ
ZGŁOSZENIOWY


W roku akademickim 2018/2019 uruchomione zostały następujące grupy:

  • OBSERWATORZY 1 (klasy 1 szkoły podstawowej)
  • OBSERWATORZY 2 (klasy 2 szkoły podstawowej)
  • POSZUKIWACZE (klasy 3 szkoły podstawowej)
  • BADACZE(klasy 4 i 5 szkoły podstawowej)
  • PODRÓŻNICY (klasy 6 szkoły podstawowej)
  • ODKRYWCY (klasy 7 szkoły podstawowej)
  • TWÓRCY (klasy 8 szkoły podstawowej i 3 gimnazjum

 

W każdej grupie odbywa się 20 spotkań trwających 60 minut (wyjątkowo 90). Zajęcia odbywają się w wybrane soboty, w godzinach przedpołudniowych lub wczesnopopołudniowych.

Staramy się zachować dwutygodniowe odstępy między zajęciami. Ze względu na ferie oraz święta ich częstotliwość w danym miesiącu może być mniejsza lub większa.

Harmonogram zajęć na I semestr udostępniony zostanie na początku września 2018.

Inauguracja nowego roku akademickiego ma miejsce zawsze w drugiej połowie września.

W ROKU SZKOLNYM 2019/20 ZAPRASZAMY TAKŻE NA CYKL SPOTKAŃ DOTYCZĄCYCH HISTORII II WOJNY ŚWIATOWEJ: II WOJNA. POLITYCY, ŻOŁNIERZE, CYWILE. CYKL TEN KIEROWANY JEST DO UCZNIÓW Z KLAS 6-8 SZKOŁY PODSTAWOWEJ. SZCZEGÓŁY:

II
WOJNA ŚWIATOWA

 

 Lokalizacja zajęć:

sale wykładowe Uniwersytetu Warszawskiego, a także sale muzealne Zamku Królewskiego, Muzeum Narodowego oraz innych warszawskich muzeów, sale Fundacji Polskiego Państwa Podziemnego (budynek PASTy).

 Przewidywane godziny zajęć:

Nazwa grupy

Klasa szkoły podstawowej

 

 

 

 

Obserwatorzy

I - II

10.00

11.15

12.30

 

Poszukiwacze

III

10.00

 

12.30

 

Badacze

IV - V

10.00

11.15

12.30

13.45

Podróżnicy

VI

 

11.15

 

13.45

Twórcy

VII - VIII

10.00

 

 

13.45

Cykl "XX wiek"

od VI do VIII

 

11.15

12.30

 

Przed zapisaniem dziecka na zajęcia, prosimy o zapoznanie się z:

Opłata za udział w zajęciach w roku akademickim 2019/20 obejmuje cały rok zajęć i wynosi:

uczestnik zajęć

całość

I rata - 5 dni po zapisaniu dziecka

II rata - do 1.02.2020

DUCH

640

320

320

DUCH opłata dla uprawnionych do zniżek*

580

290

290

 

 

 

 

Cykl II wojna światowa

640

640

640

Cykl II wojna opłata dla uprawnionych do zniżek*

580

290

290

 

DUCH i Cykl II wojna światowa opłata specjalna za dwa cykle, nie obowiązują zniżki

1100

550

550

*Zniżki:

Opłaty ze zniżką przysługują:

Rodzeństwom

Studentom kontynuującym naukę

Trzecia i kolejna osoba z rodzeństwa uczestniczy w zajęciach bezpłatnie

 Nie wiesz, czy Twoje dziecko będzie zadowolone z zajęć? Zapraszamy na tę stronę:

dowiedz się więcej o naszych zajęciach

Znajdziesz tam zdjęcia i opisy naszych wykładów. Zadowolne i zasłuchane miny dzieci to dla nas najlepsza reklama! :) 

 

Mamy nadzieję, że już niedługo zobaczymy się na DUCHowych zajęciach! Nauczanie historii jest naszą pasją.

Dziękujemy za zaufanie i za liczne zapisy w latach ubiegłych.

Historia nie musi być zmorą! 

DUCH LOGO

Fundacja Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii nie prowadzi działalności gospodarczej. Opłaty wpłacane na konto Fundacji przeznaczane są na organizację zajęć i realizację pozostałych celów statutowych.

Przed zapisaniem dziecka na zajęcia, prosimy o zapoznanie się z:

REGULAMINEM
DZIECIĘCEGO UNIWERSYTETU CIEKAWEJ HISTORII

 

 

 

 

 

 

 

 



Najkrwawsza bitwa I wojny światowej?

Bitwa łódzka 1914 roku

Bitwa pod Sommą pochłonęła blisko milion ofiar, a w bitwie pod Verdun padło około 700 tys. żołnierzy. Nie można się więc dziwić, że są one określane najkrwawszymi bojami I wojny światowej. Choć w bitwie pod Łodzią zginęło ich „ledwie” 200 tys. to dzienne statystyki są o wiele bardziej szokujące. W trwającym 26 dni boju każdego dnia życie traciło blisko 7 700 ludzi. Dla porównania, pod Sommą było ich 7 100, a pod Verdun 2 100. Dziś groby ofiar często znikają w gęstwinie lasu, zapominanie przez mieszkańców regionu.

Bundesarchiv Bild 146-2007-0153 Polen Lodz nach deutscher Besetzung

Rosyjskie uderzenie

Początek I wojny światowej na froncie wschodnim nie był dla sił państw centralnych udany. Pomimo niewątpliwego sukcesu pod Tannenbergiem, po którym sądzono, że Rosjanie już się nie podniosą, bitwa warszawsko-iwanogrodzka spowodowała załamanie ofensywy niemiecko-austriackiej. Armie państw centralnych zmuszone zostały do odwrotu, Rosjanie zaś szykowali się do uderzenia w głąb terytorium Niemiec. W sztabie dowódców wojsk dwóch cesarzy panować zaczął coraz większy niepokój. Potężne straty, szacowane na blisko 140 000 żołnierzy, jakie państwa centralne poniosły na wschodzie pomiędzy październikiem, a listopadem 1914 roku, pokazywały, że Imperium Rosyjskie nie jest wcale kolosem na glinianych nogach, lecz poważnym przeciwnikiem, z potencjałem znacznie większym niż się wcześniej spodziewano. Z kolei w sztabie rosyjskim wietrzono szansę szybkiego zakończenia konfliktu i całkowitego pogrążenia przeciwnika. Sądzono, że wojska austro-węgierskie pobite najpierw w kampanii galicyjskiej, a następnie mocno nadwątlone podczas boju warszawsko-iwanogodzkiego, mają niskie morale i nie stanowią realnej siły. Do całkowitego rozbicia państw centralnych brakowało więc jedynie dobicia siły niemieckich, które - zdaniem Rosjan – miały nadal wartość bojową.

Nie były to refleksje bezpodstawne. Niemcy pierwotnie sądzili, że front wschodni nie będzie miał kluczowego znaczenia dla losów wojny, większość swoich sił koncentrując na zachodzie. Załamanie się sił w Europie Środkowo-Wschodniej mogło więc nie tylko doprowadzić do klęski na tym odcinku, ale także do ostatecznego odwrócenia losów konfliktu na froncie francuskim. Jedynym sposobem na odsunięcie zagrożenia ze strony siły rosyjskich było zorganizowanie przeciwnatarcia uprzedzającego uderzenie. Czasu było mało. 3 listopada do niemieckiego Naczelnego Dowództwa „Wschód” z siedzibą w Poznaniu, dotarły informacje wywiadu o przechwyceniu depesz, które opisywały rosyjski plan ataku w głąb terytorium Cesarstwa. Gen. Hindenburg – osławiony niedawnym zwycięstwem pod Tannenbergiem – zdawał sobie sprawę, że atak ze strony Imperium może nastąpić w każdej chwili. Postanowił więc działać. Kluczem do sukcesu miało być przerzucenie 9. Armii Niemieckiej pod dowództwem gen. Augusta von Mackenzena ze Śląska w okolice Torunia i uderzenie z północy na skoncentrowane w okolicach Łodzi siły rosyjskie pod dowództwem Paula von Rennenkampfa. Waga podjętej walki miała być niebagatelna. Odparcie kontruderzenia niemieckiego mogło otworzyć przed Rosją szansę na ostateczne pogrążenie państw centralnych, ustabilizować sytuację na froncie wschodnim i dać szansę na późniejszy sukces.

Battle of Lodz

Bitwa oglądana z dachu hotelu

11 listopada 1914 roku von Mackenzen rozpoczął uderzenie z okolic Torunia w stronę Kutna. Tak rozpocząć się miał bój o Łódź, który przejdzie do historii jako operacja łódzka, a w historiografii niemieckiej jako bitwa pod Brzezinami. Choć znaczenie bitwy mogło być niebagatelne dla losów całej wojny, dla mieszkańców Łodzi była to przede wszystkim potężna atrakcja urozmaicająca życie „ziemi obiecanej”. W pierwszych dniach najbardziej żądni wrażeń zbierać się mieli na dachu łódzkiego Hotelu Savoy (należącego do grona jednego z najwyższych budynków w ówczesnym mieście) i oglądać bitwę jak najlepszy teatr. Groza wojny miała miasto dopiero dotknąć. 18 listopada doszło do pierwszego bombardowania miasta fabryk. Łódź ostrzeliwano z ciężkich armat, zrzucano bomby z samolotów i sterowców. Oblężenie powodowało, że wkrótce zaczęło brakować również żywności i środków higienicznych. Deficytowym produktem stało się także miejsce w szpitalach, do których masowo zwożono rannych. W celach sanitarnych umieszczano ich także w innych budynkach publicznych – urzędach, szkołach – a następnie w prywatnych pałacach i kamienicach. W szczytowym momencie bitwy w samej Łodzi znajdować się miało blisko 35 000 rannych. Regularne bombardowania spowodować miały, że - jak mówili świadkowie ówczesnych wydarzeń - w mieście nie miała ostać się ani jedna szyba.

Łódzka jatka

Prawdziwy dramat odbywać się miał jednak w najbliższych okolicach miasta fabryk. Statystycznie dziennie w czasie bitwy łódzkiej ginąć miało 7 700 żołnierzy. Szczególnie ciężkie walki prowadzono w okolicach Brzezin oraz o las gałkowski. Zamknięte w pułapce pod Gałkowem oddziały rosyjskie były rozstrzeliwane przez niemiecką artylerię z najbliższej odległości. 24 listopada, zaledwie w ciągu 9 godzin, ziemia gałkowska przyjąć miała 20 000 ofiar. Pod Łodzią próbowano także użyć gazów bojowych i jedyna zimowa aura spowodowała, że okazały się one nieskuteczne. Rosjanie z kolei próbowali wprowadzić na pole bitewne pojazdy pancerne. W okolicach Pabianic, w czasie walk o Chechło leżące na trasie do Łasku, dwa takie samochody opancerzone użyte zostały przeciwko siłom niemieckim. Choć dzięki skutecznemu ostrzałowi armii cesarskiej udało się powstrzymać jej natarcie w kierunku Pabianic, to same wozy musiały być wynoszone z pola walki na rękach żołnierzy.

Na początku grudnia 1914 roku siły niemieckie podjęły uderzenie na Łódź od południa. W pobliżu Gadki Starej doszło do krwawej potyczki, która ostatecznie zakończyła się zwycięstwem Niemców. 6 grudnia 1914 roku siły cesarskie zajęły miasto fabryk. Fakt ten nie był jednak dla samej bitwy rozstrzygający. Straty poniesione zarówno przez jedną jak i drugą stronę spowodowały, że walki przerwano, a sama walka pozostała nierozstrzygnięta. Efekt był jednak o wiele korzystniejszy dla państw centralnych, którym udało się powstrzymać rosyjskie natarcie i zabezpieczyć tym samym front zachodni.

rosyjskie wojska wikimedia 970

 

Bitwa zapomniana

Na ziemie łódzkiej po bitwie pozostał trwały ślad – liczne cmentarze rozproszone po okolicznych lasach i polach. Do dziś dnia można je spotkać w czasie wędrówek i spacerów. Zazwyczaj jednak niszczeją w zapomnieniu. Na niektórych pomnikach można jednak nadal odczytać nazwiska. Część z nich wydaje się być znajoma. Zarówno po stronie niemieckiej jak i rosyjskiej walczyło co najmniej kilkanaście tysięcy Polaków. W samym Korpusie Posen walczącym w armii carskiej znajdować się miało 23 000 żołnierzy narodowości polskich. Dziś często zdarza się, że w sąsiadujących grobach leży Polak w służbie rosyjskiej i jego krajan w służbie niemieckiej.

Przed II wojną światową cmentarze bitwy łódzkiej wykorzystywane były przez hitlerowców jako swoiste miejsca święte, do którego przybywano, aby czcić bohaterów niemieckiej przeszłości. Być może właśnie dlatego po jej zakończeniu władze komunistyczne często decydowały o ich dewastacji, bądź likwidacji. Taki los spotkał m.in. cmentarz w Pabianicach, po którym dziś nie pozostał nawet ślad. Bitwa łódzka pozostaje więc jedną z najbardziej zapomnianych, choć zarówno liczba ofiar, jak i przebieg winne umieszczać ją wśród największych bitew I wojny światowej.

Autor – Sebastian Adamkiewicz

1342984990 600

Szukasz ciekawych zajęć dla dziecka w Warszawie?

Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii to zajęcia dla uczniów wszystkich klas szkół podstawowych oraz gimnazjalnych z zakresu historii Polski i historii świata.

•             Wykłady, warsztaty, gry i symulacje historyczne

•             Doskonali wykładowcy

•             Mnóstwo rekwizytów

•             Interdyscyplinarna tematyka: historia, historia sztuki, geografia polityczna, filozofia, etnografia i inne

Tematyka zajęć obejmuje zagadnienia z historii życia codziennego, stosunków społecznych, obyczajów. Wykładowcy w przystępny i ciekawy sposób opowiadają o złożonych procesach, które wpływały i nadal wpływają na losy świata.

Absolwenci DUCHa lepiej rozumieją teraźniejszość, kojarzą fakty, wyciągają wnioski, analizują, potrafią myśleć krytycznie. Są tolerancyjni i otwarci. Znajomość historii potrafią wykorzystać w wielu dziedzinach życia.

Znakiem rozpoznawczym Dziecięcego Uniwersytetu Ciekawej Historii są zajęcia utrzymane na najwyższym poziomie merytorycznym. Współpracownikami i wykładowcami są pracownicy akademiccy, ludzie sztuki, kultury, pasjonaci danej dziedziny: archeolodzy, antropolodzy, historycy, podróżnicy. Są to wspaniali, młodzi, doświadczeni w pracy z dziećmi, ludzie.

                                 1  2

 

Zapisy test

1

Cieszymy się, że zainteresowliśmy Cię naszymi zajęciami historycznymi. Żeby zapisać się na DUCHa wystarczy wypełnić jeden formularz zgłoszeniowy i dokonać wpłaty - tylko tyle! 

Zapis na rok akademicki 2019/20 rozpoczynają się 15 maja 2019 - od tej daty aktywny będzie formularz zapisowy. Będziemy o tym przypominać, dlatego obserwój nas na Facebooku lub zostaw nam kontakt do siebie wysyłając maila na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Nie zwlekajcie z zapisami do ostatniego dnia, bo może zabraknąć miejsc w poszczególnych grupach. 

Zapisy odbywają się w pełni elektronicznie, kochamy historię, ale doceniamy także zdobycze najnowszej technologii.:) Formularz będzie dostępny pod tym linkiem - wystarczy kliknąć w przycisk poniżej, żeby przenieśc się do strony z formularzem:

Formularz zgłoszeniowy

 


 

 

rok akademicki 19 20 

W roku akademickim 2019/2020 planujemy utworzyć 5 grup zajęciowych. Każda jest podzielona według wieku, tak aby tematy zajęć były odpowiednio dobrane do naszych Uczniów:

  • OBSERWATORZY (klasy 1 i 2 szkoły podstawowej)
  • POSZUKIWACZE (klasy 3 szkoły podstawowej)
  • BADACZE (klasy 4 i 5 szkoły podstawowej)
  • PODRÓŻNICY (klasy 6 szkoły podstawowej)
  • TWÓRCY (klasy 7 i 8 szkoły podstawowej)

 

W każdej grupie odbywa się 20 fascynujących lekcji historycznych trwających 60 minut (czasami, jeżeli temat jest naprawdę rozbudowany i potrzebujemy więcej czasu na jego przedstawienie, zajęcia mogą trwać 90 minut - oczywiście wcześniej Was o tym poinformujemy).

Zajęcia odbywają się będą w wybrane soboty (zazwyczaj co drugi tydzień - ze względu na ferie oraz święta ich częstotliwość w danym miesiącu może być mniejsza lub większa), w godzinach przedpołudniowych lub wczesnopopołudniowych.

Przewidywane godziny zajęć:

Nazwa grupy

Klasa szkoły podstawowej

 

 

 

 

Obserwatorzy

I - II

10.00

11.15

12.30

 

Poszukiwacze

III

10.00

 

12.30

 

Badacze

IV - V

10.00

11.15

12.30

13.45

Podróżnicy

VI

 

11.15

 

13.45

Twórcy

VII - VIII

10.00

 

 

13.45

Cykl "XX wiek"

od VI do VIII

 

11.15

12.30

 

 

 

Dokładne informacje o dniach, w których odbędą się zajęcia i godzinach będę podane na początku września. Wtedy mamy potwierdzone wszystkie sale z władzami Uniwersytetu Warszawskiego. 

Jak każdy prawdziwy uniwersytet, DUCH swoją inauguracje ma jesienią - jest to zawsze druga połowa września. Wtedy nasi uczniowie podążają na pierwsze zajęcia, mijając się w bramie UW z profesorami, doktorami oraz studentami jednego z najlepszych uniwersytetów w Polsce.

W roku szkolnym 2019/20 mamy także specjlalny cykl dla Uczniów klas 6-8 szkoły podstawowej: II Wojna Światowa. Politycy, żołnierze, cywile. Podczas zajęć nasi wykładowcy przedstawią Słuchaczą ten największy konfilkt w dziejach ludzkość. Będziemy skupiać się zarówno na aspektach militarnych, politycznych i gospodarczych, ale nie zapomnimy także o cywilach, których tak doświadczył ten konflikt. Ważna informacja: Uczeń może uczęszcząć zarówno na DUCHa, jaki i cykl II Wojna Światowa - zajęcia nie będą ze sobą kolidować.

Więcej o tych wykładach dowiecie się tutaj:

druga wojna światowa

 


 

nasze sale wykładowe

Większość wykładów odbywa się w salach Uniwersytetu Warszawskiego - czyli nasi Słuchacze mogą poczuć się jak prawdziwi studenci! Zazwyczaj korzystamy z sal wydziału Historii oraz Archeologii, co jeszcze bardziej potęguje poczucie obcowania z nauką akademicką. Położenie kampusu UW (Krakowskie Przedmieście) zapewnia bardzo dobry dojazd zarówno samochodem, jak i komunikacją miejską:

uw mapka

Czasami z wybieramy się na wykłady do zaprzyjaźnionych instytucji i miejsc. Odwiedzamy sale muzealne Zamku Królewskiego, Muzeum Narodowego czy Muzeum Warszawy. Zajęcia prowadzimy także w  miejscach historycznie ważnych dla Warszawy, np. w budynku PASTy, w salach FUNDACJI POLSKIEGO PAŃSTWA PODZIEMNEGO. 

 TUTAJ ZDJĘCIA


 

 

opłaty

Opłata za udział za zajęcia w roku akademickim 2018/19 wynosi:

630 zł

Jest to opłata za cał rok akademicki


 

Opłata za Cykl II Wojna Światowa

630 zł

Jest to opłata za cał rok akademicki


 

1140 zł

Opłata obejmuje rok nauki w Dziecięcym Uniwersytecie Ciekawej Historii oraz uczestnictwo w cyklu II Wojna Światowa


 

 

Istnieje możliwość wniesienia opłaty w dwóch równych ratach:

I rata - 315 zł (uprawwnieni do zniżek 284 zł*)

I rata - 570 zł (uprawnieni do zniżek 513 zł*) - udział w dwóch grupach (DUCH i XX WIEK)

w ciągu 7 dni od dnia zapisania dziecka na zajęcia

II rata - 315 zł (uprawwnieni do zniżek 284 zł*)

II rata - 570 zł (uprawnieni do zniżek 513 zł*) - udział w dwóch grupach (DUCH i XX WIEK)

do dnia 01.10.2019

 

DUCH jest fundacją non profit i wszystkie opłaty są przeznaczane na opłatę sal, wykładowców, rekwizyty i wszystkie inne materiały,

które są potrzebne do prowadzenia zajęć. 

 

Zachęcamy do skorzystania ze zniżek: 

Dla rodzeństwa: Dwoje dzieci 10% zniżki na każde dziecko

Trzecia i kolejna osoba z rodzeństwa uczestniczy w zajęciach bezpłatnie

Dla studentów kontynuujących zajęcia w kolejnym roku akademickim - 10% zniżki

Dla posiadaczy Karty Warszawiaka oraz Karty Młodego Warszawiaka - 10% zniżki

Uwaga! Poszczególne zniżki nie sumują się!

 

 


 

 

 

Jeszcze się wahasza? Nie wiesz, czy Twoje dziecko będzie zadowolone z zajęć? Zapraszamy na tę stronę:

dowiedz się więcej o naszych zajęciach

Znajdziesz tam zdjęcia i opisy naszych wykładów. Zadowolne i zasłuchane miny dzieci to dla nas najlepsza reklama! :) 

 

Mamy nadzieję, że już niedługo zobaczymy się na DUCHowych zajęciach! Nauczanie historii jest naszą pasją.

Dziękujemy za zaufanie i za liczne zapisy w latach ubiegłych.

Historia nie musi być zmorą! 

DUCH LOGO

Fundacja Dziecięcy Uniwersytet Ciekawej Historii nie prowadzi działalności gospodarczej. Opłaty wpłacane na konto Fundacji przeznaczane są na organizację zajęć i realizację pozostałych celów statutowych.

Przed zapisaniem dziecka na zajęcia, prosimy o zapoznanie się z:

REGULAMINEM
DZIECIĘCEGO UNIWERSYTETU CIEKAWEJ HISTORII

 

 

Więcej artykułów…

  1. Jak się bawił Dalajlama XIV
  2. Jak szlachta do senatorów strzelała
  3. ZAJĘCIA DLA LICEALISTÓW
  4. Bitwa pod Maratonem

Co się u nas działo

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
..__